Aby zmienić wielkość czcionki oraz kontrast strony kliknij przyciski po prawej
x A A
A A A

Klasa 2d



 

 

 

CZAS WAKACYJNYCH POŻEGNAŃ –

W KLASIE 2D BYŁ  WYJĄTKOWO SZYBKI I ZASKAKUJĄCY!

 

Nasze wakacje zaczęły się praktycznie od 8.04.br., bo w tym dniu zaczęło się coś, co nazywało się Strajkiem Szkolnym. Dla nas nie miało to większego znaczenia, bo w tym czasie po prostu nie chodziliśmy do szkoły. A potem były wiosenne ferie świąteczne. Po powrocie do szkoły (28.04. w piątek) spotkaliśmy się znów jako uczniowie, ale nie na długo... Nasza pani, pani Grażyna, rozchorowała się i zajęcia z nami mieli kolejni, zastępujący ją nauczyciele. Atmosfera stała się luźniejsza, nasiąkająca coraz bardziej podmuchem wakacyjnego powiewu. Odbyliśmy dwa zaległe spotkania z Młodymi Odkrywcami, pojechaliśmy na super wycieczkę do Ośrodka Cyrkowego w Julinku, a "na deser" wykonaliśmy zadania lekkoatletyczne w Szkolnej Spartakiadzie Sportowej klas młodszych. A potem jeszcze tylko diagnozy końcowe, sprawdziany roczne i w wyjątkowo ciepły i pogodny czerwcowy dzień pani Aneta (która zajmowała się naszą klasą od miesiąca) wręczyła nam zasłużone nagrody i świadectwa.

W radosnych nastrojach, życząc sobie udanych wakacji, pożegnaliśmy rok szkolny 2018/19 i klasę drugą smiley

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

SOLIDARYZUJEMY SIĘ Z OSOBAMI DOTKNIĘTYMI

ZESPOŁEM DOWNA

 

Dokładnie w dniu rozpoczęcia kalendarzowej wiosny, 21. marca, jest obchodzony Światowy Dzień Osób z Zespołem Downa. W naszej szkole kolejny raz organizowaliśmy akcję kolorowej skarpetki, do której nasza klasa dołączyła prawie w 100 %. W marcowy czwartek zjawiliśmy się w szkole w skarpetkach z różnych par – im bardziej różnych i kolorowych, tym ciekawiej wyglądaliśmy. Jedna z naszych koleżanek miała rajstopy o różnych nogawkach, a pani Grażyna wystąpiła w jednej skarpetce różowej, a w jednej błękitnejsmiley

Najpierw zrobiliśmy wspólne zdjęcie naszych kolorowych skarpetek, a potem "na kolorowych nogach" wyruszyliśmy na basen. Byliśmy dumni, że w ten symboliczny sposób solidaryzujemy się z osobami dotkniętymi Zespołem Downa, bo choć może nieco inaczej wyglądają lub zachowują się, są przecież tak samo wartościowymi ludźmi, jak każdy z nas.  W naszej szkole jest sporo dzieci z różnymi niepełnosprawnościami, a przecież spotykamy się w świetlicy, stołówce, na korytarzach i często doskonale razem się bawimy. Dlatego uważamy, że kolorowe skarpetki 21.03. to zaszczyt i wyróżnienie dla tych, którzy w ten sposób wyrażają swą solidarność z tymi, którzy są wśród nas. 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

DLACZEGO LATAJĄ SAMOLOTY, CZYLI AERODYNAMIKA 

 

W środę 20.03.br. odbyliśmy kolejne spotkanie z Panem Krzysztofem w ramach warsztatu Młodych Odkrywców. Tym razem badaliśmy zjawisko aerodynamiki i sprawdzaliśmy, jak poruszają się przedmioty w powietrzu.

Najpierw próbowaliśmy dmuchnięciem umieścić maleńką kulkę w kolbie, ale ta ciągle nam wypadała na zewnątrz...

Potem robiliśmy serię różnych doświadczeń: z balonikiem, kubeczkami oplatnymi mocno recepturkami, piłeczką pingpongową podtrzymywaną w górze za pomocą powietrza z szuszarki do włosów i innymi drobnymi przedmiotami, aż doszliśmy do sformułowania wniosku, co sprawia, że samoloty latają. Okazało się, że  nie tylko ruch powietrza, ale też kształt kadłuba i skrzydeł  ma tu ogromne znaczenie.

Zajęcia były bardzo ciekawe, angażowały nas wszystkich aż za bardzo, bo  nawet Pan Krzysztof musiał kilkakrotnie apelować o ciszę i uwagę.  Jednak najwięcej emocji wzbudził pokaz sterowania dronem, a szczególnie jego powietrzne salta i lądowania na naszych ławkachsmiley

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

WYJŚCIA, SPOTKANIA, WARSZTATY, KONCERTY I INNE WYDARZENIA, CZYLI 

- "W MARCU, JAK W GARNCU" smiley

 

Marcowe przygody rozpoczęliśmy od trzydniowych rekolekcji wielkopostnych, podczas których część z nas maszerowała do kościoła parafialnego. Mieliśmy doskonałą okazję obserwowania i poznawania uroków zmiennej marcowej pogodysmiley

We wtorek 12.03.br. spotkaliśmy się z autorem naszych ulubionych książek o przygodach Cukierka, z Panem Waldemarem Cichoniem. Z zapartym tchem słuchaliśmy genezy pierwszej książki o Cukierku i fragmentów kolejnej opowieści, czytanej przez samego autora. Jednak chyba najwięcej frajdy dostarczyło nam kupowanie wybranych książek z autografem autora, dedykowanym każdemu z nas imiennie.

Potem była środa 13. marca i spotkanie warsztatowe ze szkolną Panią Psycholog. Tym razem poznawaliśmy pojęcie granic i wspólnie ustalaliśmy, jakie granice obowiązują w relacjach koleżeńskich. Bardzo nam przydała się tematyka warsztatu, bo mimo, że wiemy o obowiązujących granicach i poszanowaniu prywatności oraz nietykalności drugiej osoby, niestety ciągle o tym zapominamy.

W piątek rozpoczęliśmy wspólną pracę nad przygotowaniem przestrzennej sylwety Pani Wiosny, a tu dość nieoczekiwanie dla nas Pani Grażyna zaproponowała nam udział w koncercie Szkolnego Zespołu Muzycznego. Bardzo chętnie udaliśmy się na koncert, wysłuchaliśmy w pełnym skupieniu prezentowanych piosenek, a wielu z nas nawet zaczęło rozważać wstąpienie do zespołu.

Przed nami jeszcze spotkanie warsztatowe w ramach cyklu Młodzi Odkrywcy, Pchli Targ na powitanie wiosny i być może inne atrakcje. Mimo, że marzec słynie z kaprysów pogody, to jego hojność w obdarowywaniu nas różnymi pozalekcyjnymi wydarzeniami bardzo nam się podoba i wcale nie przeszkadza nam, że w klasie jest trochę "jak w garncu"smiley

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

POTRAFIMY ROZWIĄZYWAĆ ZAGADKI KRYMINALNE

 

W środę 27.02.br. odbyliśmy kolejne spotkanie z Panem Krzysztofem w ramach warsztatu Młodych Odkrywców. Tym razem rozwiązywaliśmy zagadki kryminalne...

Najpierw sprawdzaliśmy, czy na otrzymanych do ćwiczeń przedmiotach są pozostawione odciski palców. To był nasz pierwszy krok w badaniach kryminalnych. Potem pobieraliśmy odcisk własnego palca i zdejmowaliśmy go na specjalne płytki, które można sczytać komputerowo i umieścić w bazie danychsmiley W kolejnym etapie naszych badań kryminalnych stworzyliśmy własne kartoteki odcisków – odcisnęliśmy wszystkie palce wybranej dłoni i ze specjalnych matryc odczytywaliśmy, jaki układ mają nasze linie papilarne. Okazało się, że większość z nas ma wirowy układ linii, co pozwala nam tworzyć pewne teorie korzystne dla nas...

Skoro mamy podobny układ linii, to jeśli nabroimy, chyba trudno będzie ustalić, kto z nas jest sprawcąsmiley, a pani Grażyna chyba będzie musiała ukończyć zaawansowany kurs kryminalistykismiley

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

ODWIEDZAMY POLSKĘ Z CZASÓW KRÓLA MACIUSIAsmiley

 

W środę 13.02.2019r. udaliśmy się do Muzeum Polin, by obejrzeć okolicznościową wystawę i wziąć udział w zajęciach warsztatowych.  Wystawa miała tytuł "W Polsce Króla Maciusia" i rzeczywiście... zwiedzanie przeniosło nas w tamte odległe czasy. Najpierw obejrzeliśmy krótki film, z którego dowiedzieliśmy się, że Polska dopiero co odzyskała niepodległość i zaczęła na nowo tworzyć swoją państwowość. Potem weszliśmy do wnętrza książki "Król Magiuś I" i razem z Maciusiem poznawaliśmy uroki i trudności związane ze sprawowaniem władzy. Obradowaliśmy razem z ministrami,  pokonywaliśmy trudy wojny i przechodziliśmy przez frontowe zasieki, spełnialiśmy życzenia naszych poddanych, ale też tupaliśmy nogą , gdy te życzenia stawały się niewykonalne, huśtaliśmy się na Maciusiowej huśtawce, siedzieliśmy na królewskim tronie... Nawet pani Grażyna zasiadła na tronie, by nam pokazać, kto rządzi w klasie 2dsmiley

Potem wspólnie zbudowaliśmy zamek dla Maciusia i mogliśmy indywidualnie poznawać różne zabawy, które miały nauczyć nas, na czym polega sprawowanie władzy. Oczywiście, najbardziej spodobało się nam przebieranie za różnych ludzi, którzy są konieczni w każdym państwie, by to państwo mogło funkcjonować i być niepodległym. Na koniec odbyliśmy zabawową próbę głosowania, z której dowiedzieliśmy się, że głosy wszystkich ludzi są tak samo ważne.  Ostatecznym zakończeniem warsztatów był film, w którym dzieci kojarzyły zawody różnych ludzi z wybranymi gatunkami zwierząt i robiły dla nich maski. My też otrzymaliśmy takie maski do wykonania w szkole, a ponieważ byliśmy już bardzo głodni, w muzealnym holu rozłożyliśmy swoje "mini bufety". Najedzeni i ogólnie zadowoleni ruszyliśmy ze sporym opóźnieniem w drogę powrotną. Tylko nasi rodzice nie byli zbyt szczęśliwi, bo czekali na nas prawie godzinęsmiley

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

BAL KARNAWAŁOWY,  SPOTKANIE Z RATOWNIKIEM WOPR I... WRESZCIE FERIEsmiley

 

 

Ostatni tydzień I  półrocza był w naszej klasie pełen emocji! W poniedziałek okazało się, że nasza pani zachorowała i lekcje będziemy mieli co dzień z innym nauczycielem. To było dla nas wielkim zaskoczeniem, ale potem okazało się, że nie jest tak źle. Panie, które do nas przychodziły dbały o nas i pilnowały, by nie minęło nas nic, co było zaplanowane przez panią Grażynę. Wzięliśmy więc udział w bardzo ciekawym spotkaniu z ratownikiem WOPR, który udzielił nam wielu cennych wskazówek na temat bezpiecznego spędzania ferii zimowych.

Potem był szkolny bal karnawałowy, choć klasę też dopadła grypa i na sali tanecznej było nas tylko dziesięcioro. Mimo to bawiliśmy się świetnie, a niektórzy koledzy rozbawili się tak, że aż doszło do kolizji i na głowach zostały guzysmiley Pani Karolina, która zastępowała naszą panią, zrobiła nam kilka zdjęć, więc pamiątkę w naszej mandarynkowej kronice będziemy mielismiley

Po balu był smaczny poczęstunek, przygotowany przez Radę Rodziców, a potem jeszcze tylko pięć lekcji w piątek i... upragnione ferie!

Każdy z nas cieszy się z ferii, bo mamy różne ciekawe plany na zimowy wypoczynek, ale z minionego półrocza też jesteśmy bardzo zadowolenismiley

W naszej klasie działo się dużo i ciekawie. Uczestniczyliśmy w zajęciach warsztatowych, organizowaliśmy wycieczki, braliśmy udział we wszystkich wydarzeniach szkolnych (i to zawsze z sukcesemsmiley), a nawet w kampaniach  przygotowanych przez zewnętrznych organizatorów. Nie nudziliśmy się  w szkole, a zaraz po feriach startujemy z nowymi pomysłami. Będzie wiosna i coraz cieplej, więc z pewnością rozwiniemy działalność turystyczną, a i z ciekawych zajęć szkolnych też nie zrezygnujemy. Postaramy się, by w klasie 2d było miło i ciekawie, a nasza klasowa mandarynka była pełna relacji z tego, co będzie się działo na co dzień i od świętasmiley

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

NASZE GRANIE W SZKOLNYM FINALE WOŚP 2019'

 

 

W sobotę 12.01. spotkaliśmy się około 9.00 i rozpoczęliśmy wspólne granie w pomaganie w ramach Szkolnego Finału WOŚP. Byliśmy obecni prawie wszyscy, choć przychodziliśmy w różnych godzinach. Na początku Klaudia i Filip pomogli uruchomić nasze stoisko. Rozpoczęli wykonywanie prac z piasku kwarcowego, by zachęcić innych do udziału, a równocześnie udzielać instrukcji, jak się posługiwać tym bardzo sypkim materiałem plastycznym. Już po kilku minutach nasz stolik okazał się zbyt mały, bo było bardzo dużo chętnych, a wysypywanie całego wzoru zajmuje sporo czasu. Niektórzy przerywali pracę w połowie, pakowali materiały i zabierali do skończenia w domusmiley Pomysł z uruchomieniem stoiska działań twórczych był trafiony, bo nawet Szefowa Szkolnego Sztabu WOŚP razem ze swą małą córeczką wyklejała piaskowy helikoptersmiley

Niestety, ilość przygotowanych wzorów szybko się wyczerpała, ale na szczęście mamy Jagody, Mikołaja, Janka i Filipa przygotowały pyszne ciasta, więc nasza pracownia działań twórczych zmieniła się w kawiarenkę z domowymi wypiekami. Do puszek wolontariuszy trafiały kolejne datki, a my mogliśmy być dumni, że gramy bardzo głośnosmiley

Poza ofertą plastyczno-cukierniczą zagraliśmy też jeszcze w inny sposób... Każdy z nas odwiedził prawie wszystkie stoiska i wszędzie zostawił coś w puszce. Wiktor zaprezentował swoje umiejętności w pokazach karate, a Filip nawet zgodził się pozować do zdjęcia w pięknym makijażusmiley

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

WYPRAWA NA SANKI

 

Wreszcie pojawiła się prawdziwa zima! Spadł śnieg i chwycił lekki mróz, więc na piątkową lekcję wf umówiliśmy się na sanki. Wyposażyliśmy się w ubrania odporne na przemaczanie i przynieśliśmy jabłuszka do zjeżdżania z górki. Radośnie wbiegaliśmy na szczyt mimo, że górka już była mocno wyjeżdżona przez inne dzieci i cała okryta lodem. Zjazdy były wspaniałe! Większość z nas wybierała jazdę na śledzia, co skutkowało tym, że my jechaliśmy po śniegu, a jabłuszko ciągnęliśmy za sobąsmiley

W pewnym momencie na górkę przyszła również klasa 1b i zrobiło się trochę ciasno. Szybko zlokalizowaliśmy drugą górkę, z której zjeżdżała mama Leona z jego młodszą siostrą. Natychmiast dołączyliśmy do Pani Lindy i SaszysmileyZjazdy, turlanki po śniegu i inne harce tak nas pochłonęły, że nawet nie zorientowaliśmy się, kiedy minęła cała lekcja i trzeba było wracać do szkoły. Wytrzepaliśmy się w miarę dokładnie i z rumianymi buźkami udaliśmy się do szatni. Tu jednak okazało się, że nasza odzież nie wytrzymała konkurencji ze śniegiem i do klasy poszliśmy z całą stertą rzeczy do suszenia. Szczęśliwie mieliśmy jeszcze cztery lekcje, a w sali mamy naprawdę gorące grzejniki, więc wszystkie czapki, skarpety, rękawiczki, a nawet spodnie wysuszyły się dokładniesmiley

Może śnieg utrzyma się nieco dłużej, to chętnie za tydzień powtórzymy taką saneczkową wyprawę!

 

 

 

 

 

 


 

 

 

 



 

 

SZKOLNE KOLĘDOWANIE I WIGILIA 2018'

 

 

W piątek 21.12. spotkaliśmy się po raz ostatni w tym roku kalendarzowymsmiley

Najpierw wzięliśmy udział w Szkolnym Kolędowaniu. Zaśpiewaliśmy kolędę "Świeć gwiazdeczko mała, świeć" najpiękniej, jak potrafimy i otrzymaliśmy gromkie brawa od zgromadzonych koleżanek i kolegów z innych klas oraz nauczycieli, obecnych na uroczystości.

Potem mieliśmy tylko dwie lekcje i zabraliśmy się do przygotowania klasowej Wigilii. Pracowaliśmy wspólnie, dekorując stół i podając przyniesione smakołyki. Oczywiście, nie zabrakło opłatka i świątecznego blasku choinki. Gdy wszystko było gotowe złożyliśmy sobie życzenia, podzieliliśmy się opłatkiem i rozpoczęliśmy wspólną biesiadę. Najedzeni łakoci pośpiewaliśmy trochę kolęd, ale czas szybko mijał, więc musieliśmy zabrać się do sprzątania.

Szkoda, że klasowa Wigilia trwała krótko, ale ważne, że było bardzo miło – świątecznie, nastrojowo i naprawdę trochę magiczniesmiley

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

BADAMY ODCZYN Ph

 

W środę 19.12.br. ponownie spotkaliśmy się z Panem Krzysztofem w ramach kolejnego warsztatu Młodych Odkrywców. Tym razem badaliśmy odczyn Ph różnych substancji.

Najpierw ustalaliśmy kwasowość lub zasadowość płynów, w których rozcieńczaliśmy sok z czerwonej kapusty. Oczywiście, w każdej probówce był inny płyn, a dodawany do probówki sok zabarwiał ciecz na różowo lub niebiesko. Tylko w jednej probówce płyn nie przebarwił się i nasz kolega odkrył, że musi tam być odczyn obojętny. Pan Krzysztof był pełen uznania dla naszego klasowego chemikasmiley

W drugiej części zajęć zanurzaliśmy specjalny papierek w różnych cieczachi obserwowaliśmy, jak papierek przebarwia się. Potem odczytywaliśmy ze specjalnej tabeli, jaki stopień kwasowości lub zasadowości uzyskał badany papierek w wodzie demineralizowanej, soku z jabłek, soku z cytryny, occie, mleku, kefirze, słonej wodzie, wodzie z proszkiem do prania i coca coli.
Na podstawie naszych odczytów ustaliliśmy odczyn Ph wielu substancji, z którymi spotykamy się na co dzień w naszych domach, szkole czy w najbliższym otoczeniu.

Zajęcia były jak zwykle pełne nowych wiadomości i ciekawych doświadczeń. Teraz będziemy czekać na nowe eksperymenty podczas styczniowego spotkania Młodych Odkrywcówsmiley

 

 

 

 

 

 

 



 

 

MIKOŁAJKI 2018'

 

Czwartek 6.12. 2018r. był dla  nas bardzo przyjemnym dniemsmiley

Jeszcze przed rozpoczęciem zajęć nasz klasowy Mikołaj zapowiedział nam, że ma dla nas imieninowe cukierki, więc dzień już na początku zapowiadał się słodko. Tuż po dzwonku przyszła do nas Pani Małgosia i opowiedziała o świątecznych zwyczajach w Tanzanii, gdzie spędziła cały rok. Pokazała nam wiele zdjęć, opowiedziała o zajęciach dzieci i dorosłych, pokazała krótkie filmy, które zrealizowała podczas swojego pobytu w Afryce. W nagrodę za grzeczne zachowanie obejrzeliśmy film o afrykańskich zwięrzętach w ich naturalnym środowisku. Były zdecydowanie bardziej aktywne i zadowolone niż są w naszym warszawskim ZOOsmiley

Po zajęciach z Panią Małgosią miały być nasze planowe lekcje, ale do klasy wszedł Mikołaj z koszem cukierków. Do tego jeszcze Pani Grażyna otworzyła swoją szafkę w biurku  i znalazła tam skarpetę Mikołaja wypełnioną cukierkami. Oj, było słodkosmiley

Jednak słodycze to nie wszystko... Mikołaj wysłał e-maila do naszej pani, że zarezerwował dla nas bilety do kina. W piątek więc, zamiast lekcji, udaliśmy się do Multikina i obejrzeliśmy premierową projekcję filmu "Miśków dwóch w Nowym Jorku". Film był  dość długi, ale na tyle ciekawy, że większość z nas z zapartym tchem śledziła akcję do samego końca. Dobrze, że Mikołaj zaprosił nas do kina, bo poza ciekawymi przygodami misiów, dowiedzieliśmy się na przykładzie losów zwierząt arktycznych, że uczciwa i zespołowa praca to zawsze gwarancja pełnego sukcesu. Postaramy się tę naukę zapamiętać i stosować w codziennych działaniach  naszej klasysmiley 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

DZIEŃ PLUSZOWEGO MISIA

 

 

W poniedziałek 26. listopada obchodziliśmy w naszej szkole Dzień Pluszowego Misia. Liczba misiów w tym dniu była trudna do policzenia, bo każdy z nas przyniósł swojego ulubionego pluszaka. Na korytarzach szkolnych było bardzo misiowosmiley

My też przynieśliśmy swoje misie i zrobiliśmy z nimi pamiątkowe zdjęcie.
W końcu tacy goście nie bywają w klasie na co dzień!

Poza możliwością zaprezentowania w tym dniu swoich misiaków, Mały Samorząd zorganizował też konkurs na portret misia. Wielu z nas chciało wziąć udział w konkursie, ale niezbyt dokładnie przeczytaliśmy regulamin i niektóre prace wykonaliśmy w niewłaściwym formacie. Jednak kilka prac z naszej klasy zostało przekazane do organizatorów konkursu, więc nadzieja na sukces konkursowy jest. Zobaczymy, jakie wyniki ogłosi komisja, a póki co – będziemy tulić swoje misie, czyli nieodłącznych przyjaciół naszego dzieciństwa.

 

 

 

 



 

 

 

EMPATIA – CO TO ZNACZY? WARSZTATY Z PANIĄ PSYCHOLOG

 

 

W środę, 21. listopada, dzień szkolny rozpoczęliśmy od zajęć warsztatowych z Panią Pauliną, psycholog szkolną.

Podczas spotkania poznawaliśmy rodzaje uczuć, jakich doświadczamy w sytuacjach codziennych. Dowiedzieliśmy się także, czym jest empatia i dlaczego należy prezentować postawy empatyczne. I choć nie wszyscy byliśmy skupieni na treściach warsztatu, to jednak nauczyliśmy się wiele o sobie i innych. Najbardziej podobała nam się zabawa w zmodyfikowany "Głuchy telefon", w której próbowaliśmy rozpoznawać uczucia innych osób. Zrozumieliśmy, jak ważne jest szanowanie uczuć innych, zwłaszcza wtedy, gdy są to osoby w naszym najbliższym otoczeniu. Będziemy się teraz starać tak postępować, by wszyscy czuli się z nami dobrze i by nigdy nikomu nie sprawić przykrości.

Mamy nadzieję, że uda się nam dotrzymać postanowieniasmiley

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

SOLIDARYZUJEMY SIĘ Z MAŁYMI WOJOWNIKAMI

 

16. listopada w naszej szkole obchodziliśmy Międzynarodowy Dzień Wcześniaka. Na znak solidarności z Małymi Wojownikami (bo tak twórcy fundacji na rzecz wcześniaków i ich rodzin nazwali dzieci przedwcześnie urodzone) zaopatrzyliśmy się w fioletowe elementy stroju lub szkolnego wyposażenia. Najbardziej "fioletowi" byli Tymek i pani Grażyna, ale prawie każdy z nas też miał coś fioletowego. W piątek w naszej klasie było fioletowo od pasków na skarpetach i rajstopach, przez bluzy i bluzki, apaszki i rękawiczki, aż po troczki przy workachsmiley

 

 

 

 

 



 

 

 

MŁODZI ODKRYWCY Z KLASY 2D ZGŁĘBIAJĄ TAJNIKI OPTYKI

 

 

Dnia 14 listopada mieliśmy kolejne spotkanie z Panem Krzysztofem. W ramach zajęć warsztatowych "Młodych Odkrywców" przeprowadziliśmy wiele doświadczeń, w których poznaliśmy tajniki nauki zwanej optyką. Obserwowaliśmy siebie i otaczający świat w lusterkach wklęsłych i wypukłych, sprawdzaliśmy działanie lupy z daleka i z bliska, poznaliśmy zasadę działania pierwszych aparatów fotograficznych i dowiedzieliśmy się, jak działa camera obscura. Sprawdziliśmy też w prostym eksperymencie, jakie jest pole widzenia naszych oczu, ale najwięcej emocji wzbudziły okulary 3dsmiley

 

Mimo, że doskonale znamy zasadę ich działania choćby z pobytów w kinie 3d, z wielką przyjemnością oglądaliśmy obrazy przez kolorowe okularki...   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

WYPRAWA DO MUZEUM SZTUKI NOWOCZESNEJ

 

 

Po podniosłej i wzruszającej uroczystości patriotycznej, w piątek 9.11.br. udaliśmy się na pierwszą w tym roku szkolnym klasową wycieczkę - do Muzeum Sztuki Nowoczesnej. Mieliśmy tam uczestniczyć w zajęciach warsztatowych na temat "Kim jest sąsiad?".

Już sama podróż metrem była ekscytująca, a na miejscu... Bardzo sympatyczna Pani Edukator zapoznała nas z pojęciem sąsiedztwa. Dowiedzieliśmy się, że sąsiadem jest nie tylko osoba siedząca obok, mieszkająca za ścianą, ale też mieszkająca za granicą naszego państwa. Pod kierunkiem Pani Edukator obejrzeliśmy wystawę sztuki nowoczesnej, poświęconej właśnie relacjom sąsiedzkim. Wystawa stałych eksponatów, filmów video, murali, instalacji oraz obrazów wykonanych  w technice collage dała nam wiele nowych i ciekawych informacji o relacjach między nami, a sąsiadami z krajów graniczących z Polską. Z treści wystawy wynikało, że nie wszystko jest dobrze zorganizowane i wiele jeszcze możemy poprawić, by stworzyć wszystkim warunki do wygodnego i godnego życia. Dlatego w drugiej części zajęć zostaliśmy architektami i projektowaliśmy domy, w których wszyscy mieszkańcy będą szczęśliwi. Nasze prace były tak wspaniałe, że Pani Edukator postanowiła zatrzymać je na wystawie i nie pozwoliła zabrać nam ich ze sobą. Trochę szkoda, ale skoro będą częścią wystawy sztuki nowoczesnej, to chyba jednak mamy powód do dumysmiley

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

HYMN DLA NIEPODLEGŁEJ

 

W piątek 9.11.br. obchodziliśmy uroczyście w naszej szkole 100-lecie odzyskania niepodległości przez Polskę. Stało się tak dlatego, że w bieżącym roku właściwa data Święta Niepodległości przypada w niedzielę, czyli w dniu wolnym od zajęć szkolnych.

Nasza klasa stawiła się do sali gimnastycznej w szkolnej gali i z narodowymi kokardami na piersi jako jedna z pierwszych. Byliśmy świadkami ostatnich prób Pocztu Sztandarowego i gromadzenia się innych klas. Trochę niecierpliwiliśmy się i różne pomysły przychodziły nam do głów, ale... Gdy punktualnie o godzinie 11.11 rozległy się werble i został wprowadzony nasz szkolny Sztandar, a Pani Dyrektor powiedziała kilka zdań na temat wyjątkowo podniosłego charakteru naszego spotkania, natychmiast wyciszyliśmy się i spoważnieliśmy. W napięciu czekaliśmy na dalszy przebieg uroczystości. Padła komenda "Do hymnu" i wszystkich nas przeszedł jakby dreszcz... Stanęliśmy wyprostowani i zaczęliśmy śpiewać, ile sił w gardłach, "Mazurka Dąbrowskiego". Mury sali gimnastycznej zadrżały, a my nie zniżyliśmy głosów aż po ostatnią zwrotkę hymnu. Potem Poczet Sztandarowy i przedstawiciele uczniów SP 330 uroczyście udali się pod pomnik poświęcony naszym Patronom, by oddać hołd tym, którzy walczyli o niepodległość Polski i polskiej szkoły. A my byliśmy nadal wzruszeni i pełni powagi. Po chwili klasy starsze udały się  na swoje lekcje, a klasy młodsze pozostały w sali gimnastycznej i obejrzały okolicznościowy apel, przygotowany przez klasę 3b. Tu też  nie brakowało wzruszeń, bo patriotyczne teksty wierszy i piosenek były wyjątkowo chwytające za serca... Na zakończenie apelu ponownie odśpiewaliśmy hymn państwowy, by w ten sposób oddać cześć tym wszystkim, którzy polegli w obronie Ojczyzny i  jej niepodległości.

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

REALIZUJEMY PROJEKT "DOBRZE JEMY"

 

 

Dnia 8 listopada przeprowadziliśmy drugie zajęcia warsztatowe w ramach projektu "Dobrze jemy". Pierwsze spotkanie było pod kierunkiem Pani Dietetyk, a teraz sami podjęliśmy wyzwanie... Najpierw nasz kolega Janek odczytał nam opowiadanie o rodzinnych zakupach, a potem obejrzeliśmy film z Marchwianem w roli głównej o przyrządzaniu makaronu. Czemu tak?  Otóż treścią naszych zajęć było ustalenie, skąd bierze się jedzenie. Dowiedzieliśmy się, jak zbudowane są rośliny i które części roślin warzywnych spożywamy. Rozwiązaliśmy rebusy i ustaliliśmy, jakie warzywa znamy i co z nich jemy. Potem w kartach pracy oznaczyliśmy, jaka jest droga naszych pokarmów, czyli skąd zaczyna się np. historia chleba lub zupy pomidorowej. Następnie zajęliśmy się kulturą spożywania posiłków. Wspólnie ustaliliśmy zasady zachowania przy stole oraz symboliczne sygnały dla kelnera, jeśli nasz posiłek odbywa się w restauracji. Na koniec sami zostaliśmy szefami kuchni i wymyślaliśmy swoje własne dania. Zabawa była wspaniała, a przy tym wiele dowiedzieliśmy się na temat zdrowego żywienia. Dobrze, że w naszej szkole klasy II realizują taki projekt, bo wiemy co jeść, by być zdrowymi i silnymi, a przy tym mieć moc, by dobrze się uczyćsmiley

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

DYKTANDO DLA NIEPODLEGŁEJ 

 

 

W ostatnich dniach października bieżącego roku cała szkoła postanowiła napisać "Dyktando dla Niepodległej", by w ten sposób uczcić setną rocznicę odzyskania niepodległości przez Polskę.

Nasza klasa przystąpiła do pisania okolicznościowego dyktanda we wtorek 30.10. Tekst był dość długi i trudny, ale nie poddawaliśmy się. Wiele z nas napisało cały tekst, a niektórym udało się napisać prawie bezbłędnie. Możemy być dumni ze swojej postawy, a zwłaszcza z tych najlepszych prac, bo to nasz klasowy wkład w szkolne obchody jubileuszu całej Polski.

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

GŁOŚNE CZYTANIE W KLASIE 2D

 

W klasie 2d głośne czytanie stało się już klasową tradycją. Zaczęliśmy około połowy września od głośnego czytania „Gangu Słodziaków”, przy którym towarzyszył nam jeden z bohaterów – jeż Jerzyk. O przygody leśnych przyjaciół czytaliśmy w klasie, ale w domu też czytaliśmy głośno przez 21 kolejnych dni. Rodzice potwierdzali nasze czytanie podpisem, a potem otrzymywaliśmy naklejki z jeżem. Wielu z nas przyzwyczaiło się do głośnego czytania i mimo, że naklejek już nie zbieramy – czytamy nadal.

Po przeczytaniu całej historii o Słodziakach wykonaliśmy samodzielnie komiksy, w których wymyślaliśmy dalsze przygody Słodziaków. Nasze prace zostały zgłoszone do konkursu, więc teraz czekamy na wyniki… Może uzyskamy wysoką notę i otrzymamy nagrodę?

A żeby potwierdzić, że polubiliśmy głośne czytanie, po Słodziakach zaczęliśmy czytać legendy o Warszawie. Poznaliśmy w ten sposób legendarne dzieje stolicy i włączyliśmy się  w szkolny projekt Narodowego Funduszu Rozwoju Czytelnictwa. Wykonaliśmy bardzo ładne ilustracje do poznanych legend i umieściliśmy na wspólnym plakacie.

A czytać będziemy nadal, bo to bardzo ciekawe i przyjemne…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

   

 

 

 



 

 

 

ZASADY ZDROWEGO ŻYWIENIA I GANG SŁODZIAKÓW

 

Wtorek 16.10.br. był chyba najwspanialszym szkolnym dniem, bo... w ogóle nie mieliśmy lekcjismiley

Najpierw braliśmy udział w warsztatowym spotkaniu z Panią Dietetyk, podczas którego poznaliśmy zasady zdrowego żywienia i skutki nieprzestrzegania tych zasad. Byliśmy bardzo aktywni, chętnie odpowiadaliśmy na pytania i uważnie słuchaliśmy informacji, a niektórzy z nas nawet na miejscu postanowili trochę odpocząć po posiłku. Przecież  byliśmy po szkolnym obiedzie, to należało odpocząćsmiley

Pozostałe dwie godziny lekcyjne spędziliśmy w towarzystwie Gangu Słodziaków. Wysłuchaliśmy ostatnich przygód gromady leśnych przyjaciół, a potem przystąpiliśmy do działań grupowych – sprawdzaliśmy, co pamiętamy o przygodzie jeża Jerzyka. W trzyosobowych grupach graliśmy w grę planszową, uzupełnialiśmy słodziakowe sudoku i krzyżówkę, a do domu zabraliśmy rysunki jeża, by wykonać na nich portrety Jerzyka z naszej wyobraźni. Niektóre pomysły były naprawdę super! Teraz pracujemy nad stronami komiksu o dalszych przygodach Słodziaków i zamierzamy przystąpić do konkursu. Zobaczymy, może nasze prace okażą się najlepsze i wygramy wspaniałe nagrodysmiley

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

ŚWIATOWY DZIEŃ KSIĄŻKOWEGO MISIA

 

 

W poniedziałek 15.10.br. obchodziliśmy, w naszej szkole, Światowy Dzień Książkowego Misia. Wprawdzie w II zmianie lekcyjnej mało "książkowych misiów" było widać, ale my wszyscy przygotowaliśmy misiowe kotyliony i z dumą nosiliśmy symbole naszych ulubionych bohaterów książkowych... Szkoda tylko, że nie starczyło nam czasu na poczytanie przygód Uszatka, Kubusia Puchatka lub Paddingtona...

 

 

 

 

 



 

 

 

NA GALOWO I UROCZYŚĆIE...

 

 

W czwartek 11.10.br., po raz drugi w bieżącym roku szkolnym, nasza klasa uczciła 100-lecie odzyskania niepodległości odświętnym wyglądem. Wszyscy przyszliśmy w szkolnym stroju galowym i mimo zajęć basenowych, byliśmy uroczyści i eleganccy do końca zajęć szkolnych. Udało nam się nawet zrobić pamiątkowe zdjęciasmiley

 

 

 

 
 

 



 

 

JAK MŁODZI ODKRYWCY Z KLASY 2D BADALI
ZJAWISKO LUMINESCENCJI...

 

 

Dnia 10 października spotkaliśmy się z Panem Krzysztofem na pierwszych w tym roku szkolnym warsztatach Młodych Odkrywców. Podczas zajęć badaliśmy zjawisko luminescencji, czyli świecenia na zimno. Poznawaliśmy w kolejnych doświadczeniach fluorescencję, fosforescencję, bioluminescencję i chemiluminescencję różnych substancji. Wydawałoby się, że będą to wyjątkowo trudne badania naukowe, ale okazało się, że do poznania i zaobserwowania wszystkich form luminescencji wystarczyły przedmioty, które znamy z naszego otoczenia. Nawet nasze ubrania, buty i sznurówki okazały się luminescencyjnymismiley

 

Z ogromnym zapałem wykonywaliśmy kolejne zadania i świetnie się przy tym bawiliśmy. Mamy nadzieję, że z Panem Krzysztofem wkrótce spotkamy się ponownie i odkryjemy nowe zajwiska fizyczne lub chemiczne, bo bycie Młodymi Odkrywcami bardzo nam się spodobałosmiley

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 



 

 

SZKOLNY FESTIWAL PIOSENKI POWSTAŃCZEJ'2018 

 

Podczas tegorocznej edycji Szkolnego Festiwalu Piosenki Powstańczej zaprezentowaliśmy piosenkę Krystyny Krahelskiej "Hej, chłopcy, bagnet na broń". Przygotowywaliśmy się sumiennie, ale warto było... Występowaliśmy jako pierwsi, więc trema była, ale jak wyszliśmy na scenę i zaczęliśmy śpiewać – publiczność wręcz oniemiała... zasłuchała się w nasz śpiew. Po występie odebraliśmy gratulacje i dyplom z rąk Pani Dyrektor Teresy Kurowskiej, a na drugi dzień dowiedzieliśmy się od naszej pani, że wiele osób było zachwyconych naszym występem. Wszystkie panie, które znają naszą klasę, gratulowały nam. Nic więc dziwnego, że dostaliśmy po sześć punktów z muzyki i najładniejsze pieczątki za zachowanie... zasłużyliśmy na tosmiley 

 

 

 

 

 

 



 

 

 

W TYM ROKU UCZYMY SIĘ PŁYWAĆ...

 

W czwartek 13.09.br. odbyły się nasze pierwsze zajęcia na basenie. Najpierw panowie instruktorzy zapoznali nas z regulaminem pływalni, a potem przeprowadzili krótki sprawdzian. Mieliśmy wskoczyć do wody, zanurzyć głowę i zrobić bąbelki, a potem przepłynąć dowolnym stylem tyle, ile damy radę. W ten sposób panowie podzielili nas na grupy – początkujących
i zaawansowanych. Na koniec była swobodna zabawa w małym baseniesmiley

Teraz w każdy czwartek intensywnie ćwiczymy i uczymy się pływania pod kierunkiem instruktorów. Mamy nadzieję, że wszyscy nauczymy się doskonale pływać, a może nawet wygramy Dzielnicowe Zawody Pływackie dla klas drugichsmiley

 

 

 



 

 

 

ŚWIATOWY DZIEŃ KROPKI W NASZEJ KLASIE

 

Światowy Dzień Kropki obchodzony jest 15.09. Ponieważ w tym roku była to sobota, w naszej  klasie bawiliśmy się "kropkami" w poniedziałek
17. września. W tym dniu ubraliśmy się w kropki i groszki. Nawet skarpety mieliśmy w kropeczkismiley Na początku zajęć kodowaliśmy "kropkowe" rysunki i przekazywaliśmy kolegom do odszyfrowania. Prawie wszystkim udało się odtworzyć zakodowane obrazkismiley

 

Potem każdy z nas na dużej kropce rysował swój talent i naklejał  na plakat, przygotowany przez panią Grażynę. W ten sposób utworzyliśmy klasowe drzewo talentów, które teraz zdobi naszą salę lekcyjną.  No i oczywiście zrobiliśmy klasowe zdjęcie z naszym drzewemsmiley

 

 



 

 

 

WSPÓLNY POCZĄTEK W 2D smiley

 

Dnia 3 września, w słoneczne przedpołudnie poniedziałkowe, spotkaliśmy się po naszych pierwszych szkolnych wakacjachsmiley Było trochę emocji, bo spotykaliśmy się z nową panią, ale za to w swojej dawnej sali lekcyjnej i w niezmienionym gronie przyjaciół. Wprawdzie dołączyła do nas nowa koleżanka, ale wszyscy mieliśmy tyle wspomnień wakacyjnych, że Yana natychmiast włączyła się w nasze "pogaduchy". Z trudem słuchaliśmy pani, bo mieliśmy tyle sobie do powiedzenia...W końcu nie widzieliśmy się przez całe dwa miesiącesmiley

Szybko jednak wdrożyliśmy się w szkolne obowiązki i już 11.09.br. uczciliśmy 100-lecie odzyskania niepodległości szkolnymi strojami galowymi. Wszyscy nas chwalili, bo okazało się, że nie wszystkie klasy pamiętały o tej formie czczenia tak ważnej rocznicy. Szkoda tylko, że nie zrobiliśmy sobie zdjęć, bo nie mieliśmy jeszcze uaktualnionej dokumentacji klasowej, ale nadrobimy tę stratę 11.październikasmiley

 

 



 

Kalendarium

Zobacz również:

 

 

 

http://edukacja.warszawa.pl/sites/edukacja/files/program-wars-i-sawa/logowis_230x80.jpg

 


 

      
 

        

 

       

 
        

  

      

 

      
 

 

Naszą stronę od 2017-10-11 odwiedziło: 74605 osób.

KLAUZULA INFORMACYJNA

Wypełniając obowiązek prawny uregulowany zapisami art. 13 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) Dz. U. UE . L. 2016.119.1 z dnia 4 maja 2016r, dalej jako „RODO”, informujemy, że:

  1. dane Administratora i Inspektora Ochrony Danych znajdują się w linku „Dokumenty – RODO”,
  2. Pana/Pani dane osobowe w postaci adresu IP, są przetwarzane w celu udostępniania strony internetowej oraz wypełnienia obowiązków prawnych spoczywających na administratorze(art.5 ust.2 RODO),
  3. dane osobowe mogą być przekazywane organom państwowym, organom ochrony prawnej (Policja, Prokuratura, Sąd) lub organom samorządu terytorialnego w związku z prowadzonym postępowaniem,
  4. Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego ani do organizacji międzynarodowej.
  5. Pana/Pani dane osobowe będą przetwarzane wyłącznie przez okres i w zakresie niezbędnym do realizacji celu przetwarzania,
  6. przysługuje Panu/Pani prawo dostępu do treści swoich danych osobowych oraz ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania lub prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
  7. ma Pan/Pani prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych,
  8. podanie przez Pana/Panią danych osobowych jest fakultatywne (dobrowolne) w celu udostępnienia strony internetowej,
  9. Pana/Pani dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanym procesom podejmowania decyzji przez Administratora, w tym profilowaniu,
  10. klauzula informacyjna znajduje się również w linku „Klauzula informacyjna” w górnej części strony.